Ders 5

Evet nihayet asıl derslere gelebildik. Hiragana ve katakana ya alıştığınızı tahmin ediyorum.

Dersleri "http://jplang.tufs.ac.jp/en/ka/1/1.html" bu siteden anlatacağım. ses dosyaları sitede. Tabi ingilizce açıklamaları da.

VEEEEE DERSLER BAŞLASIN.....


01-01 わたしは たなかです。どうぞ よろしく。
01-02 わたしは アリです。どうぞ よろしく。


わたし: Watashi : Ben

は : ha : "ha" hecesi burada "wa" diye okunur. Türkçe karşılığı yoktur ne hakkında konuştuğumuzu gösterir, yani cümlenin gündemini belirler.

たなか tanaka : Japonca isim.

です desu: "des" diye okunur "u" yutulur. Ama kibar konuşmalarda bayanlar "desu" tam olarak söyler.
Japonca desu, Türkçe "-yım, -sın, -dır, -yız, -sınız, -dırlar" eklerinin karşılığı gibidir.

Özne + wa + ad/sıfat + desu.

わたし は たなかです (watashi wa tanaka desu.)
Ben Tanaka' yım.

どうぞ よろしく。 Tanıştığımıza memnun oldum.

わたしは アリです。
Ben Ari 'yim.

"は " ilgecini sanırım anladınız. Türkçe karşılığı yok ama anlaşılmadıysa şöyle düşüne bilirsiniz.
わたしは アリです。 Watashi wa Ari desu. Ben varya Ari ' yim. Gibi. Tabi böyle çevrilmez...

Eğer sorunuz olursa "c.onizuka@yandex.com.tr" e-posta adresinden de ulaşa bilirsiniz.....

İyi çalışmalar....