Ders 10


01-13 それは あなたの かばんですか。
01-14  
はい、これと これは わたしの かばんです。
01-15  
それも あなたの かばんですか。
01-16  
はい、これも わたしの かばんです。

これ
Bu
Konuşmacıya yakın olan nesneler için kullanılır
それ
Şu
Konuşulan kişiye yakın olan nesneler için kullanılır
あれ
O
Her ikisine yakın olmayan nesneler için kullanılır

かばん Çanta

01-13  それは あなたの かばんですか。 
01-13   Şu senin çantan mı?

01-14  はい、これと これは わたしの かばんです。

         Ve
あなたわたし
Sen  ve  ben

Elma  armut : Elma ve armut.

はい、これ これは わたしの かばんです。
Evet, bu  ve  bu benim çantam. (Evet, bunlar benim çantam.)

01-15  それも あなたの かばんですか。
Şu da senin çantan mı?

01-16  はい、これも わたしの かばんです。
Evet, bu da benim çantam
----------------------------------------------------------------------------------
これは ペンですか、えんぴつですか。
Bu kalem mi?  Kurşun kalem mi?

それは ペンです。
Şu kalem dir.

それは じどうしゃの かぎですか、じてんしゃの かぎですか。
Şu arabanın anahtarı mı? Bisikletin anahtarı mı?

これは じてんしゃの かぎです。
Bu bisikletin anahtarı.
----------------------------------------------------------------------------------